Martin Faltýn - Faltýn Motorsport Dolní Třebonín
Sezona 2015 – Motokáry
Po několika nepříjemných kolizích v průběhu roku 2014, jsme byli nuceni začít se stavbou nového závodního vozu. Koupili jsme proto karoserii Škoda Felicia a začali se stavbou.
Bohužel po spočítání všech nákladů na stavbu, jsme zjistili, že auto podle našich představ je absolutně mimo naše finanční možnosti. Byli jsme proto postaveni před rozhodnutí zda nechat auto rozestavěné a pro rok 2015 počkat na doplnění finančních zásob, nebo se ubírat jiným směrem.
Poohlíželi jsme se tedy o jiných motoristických disciplínách a vyhráli motokáry, které jistě není třeba představovat. Skoro každý je už někdy viděl, nebo si vyzkoušel řízení v některé z půjčoven. Karting jak se závodění na divokých vozítkách nazývá je velice rychlý sport, který se dá provozovat od velmi útlého věku a je to největší líheň úspěšných závodních pilotů, včetně veliké části jezdců formule 1 či rally. Třídy jsou různé podle věku jezdců a samozřejmě výkonu motoru. My jsme šli cestou toho nejvýkonnějšího což je třída KZ2. Je to motokára disponující výkonem okolo 50 koní, 6-ti rychlostní převodovkou a má neskutečné zrychlení. Podvozek té naší byl vyroben firmou MSKart v Prachaticích a motor italského výrobce TM-Racing.
Po abslovování několika treningových dní na trati v Písku, jsem se zúčastnil prvních závodů Poháru Autoklubu České republiky v Písku. Závody probíhali naprosto hladce až na finálovou jízdu. V té jsem po kontaktu se soupeřem přejel vysoký obrubník lemující trať. I přes velikou bolest hrudníku jsem závody dokončil na krásném druhém místě. Cestou domu jsem jel rovnou do nemocnice a přivezl tak domu pohár a zprávu o zlomeném žebru.
Následující závody jsem tedy musel vynechat.
Další jsem jel v Chebu a Vysokém Mýtě. V Chebu bylo vše bez problémů a dokončil jsem je na sedmém místě. Ve Vysokém Mýtě se nám bohužel nevyhnuli technické problémy a tak jsem je nedokončil.
I tak byla premiérová sezona za volantem motokáry velice úspěšná a dokončil jsem ji celkově na desátém místě.